Packlista för en arkeolog

Hmm, just det. Vad skall man packa ned i lilla resväskan för tre veckors vistelse i en lergrop? Ser man på hur sommaren hittils har varit lär nog packningen se ut så här:

Mössa (den tunna svarta)
Vantar (de fina orange som luktar så gott efter sköljmedlet)
Långkalsonger (vill inte, vill inte)
Grova jeans (med knäskydd, lånar sonens snickarbyxor)
Flanellskjorta (gammal och mjuk)
Tjock jacka (vill inte, vill inte)
Regnställ (vill inte, vill inte)
Norsk tröja (den vackra som jag nästan aldrig gått i)
Underställ (vill inte, vill inte)
Gummistövlar (fodrade blå som är väl ingånga vid bärplockning)
Raggsockar (NEJ!)

Min drömpackning som jag hoppas jag får packa ser ut så här:

Badlakan (ja, snälla, snälla, snälla)
Bikini (den nya blå med silverprickar)
Shorts (de som följde med till Italien)
Kjol (från Bubbleroom)
LInne (YES!)
Sandaler (så skönt med luft mellan tårna)
Sololja (JA!)
Solkräm (snälla, snälla, snälla)
Solspray (håller tummarna)
Solhatt (den nya fiskehatten)
Klänning (har ingen men skaffar när solen och värmen kommer)

Så det är bara att packa två packningar. Tar lite plats i lilla väskan, men man chansar inte med den svenska sommaren. Så det så. Nästa gång får det bli en grävning i något varmt land, typ Egypten...





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0