Måndag min sista vecka på Västergarn

Tog bussen från Visby till Västergarn och vid framkomst stod Johan i sin bil och sa att vi måste vända om och åka till högskolan för regnet verkar hålla i sig hela dagen. Så rätt han fick. Medan regnet strilade ned på högskolans fönster på Gotland satt vi och lyssnade på Maggan och Johan när de gick igenom våra frågor från arkeologiska rapporter och annan litteratur om Västergarn. Västergarn har en rik historia som aldrig verkar kunna bli komplett.

I fredags när jag var ledig så hittade Hans en brunn, och Cecilia hittade ett bronsbleck (kanske ett skrin) som togs upp med hela jordklumpen då den var väldigt skör. Vad jag längtar tills jag får se både brunnen och bronsskrinet.

I morgon (tisdag) ska vi vara och gräva på Västergarn hur vädret än ser ut. Vi måste bli klara och brunnen som Hans hittade ska arbetas vidare med, fynd ska mätas in och det ska ritas in och gud vet vad innan vi ska lägga igen schaktet och lägga på grästuvorna. Det kommer att bli övertid och jag skall ha med mig extra fika. Så det så.

Våra fyndhinkar

Vad är keramik och vad är sten? Hmm, vad är benen nu då? Fiskben

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0